معرفی  کتاب با موضوعات مختلف در وب اصلی :

 

 

 

اینجا کلیک کنید


برچسب‌ها:

تاريخ : پنج شنبه 21 آبان 1394برچسب:, | 15:38 | نویسنده : محمد حسین |

بسمه تعالی


به اطلاع متقاضیان محترم میرساند.


زمان ثبت نام متقاضیان  از تاریخ 1394/06/24   شروع و تا تاریخ 1394/07/10 ادامه دارد.


در صورت بروز هرگونه مشکل در ثبت نام با پاسخگویی مرکز جذب اعضای هیات علمی تماس حاصل فرمایید.


مرکز جذب اعضای هیئت علمی

ردیف

سوال

پاسخ

1

آیا با معافیت تحصیلی می‌توان در تقاضاهای پیمانی ارشد یا دکتری شرکت کرد؟

خیر. جهت این امکان موجود نیست.

2

آیا پس از تعیین اولویت سیستم کد رهگیری می‌دهد؟

خیر. به منظور رفاه متقاضیان سامانه امکان ویرایش اطلاعات را تا آخرین روز فراخوان ایجاد کرده است. لذا اطلاعات تایید نهایی ندارد.

3

بعد از فرآیند ثبت نام چه باید کرد؟

با پایان فراخوان، بررسی پرونده‌ها توسط دانشگاهها آغاز می‌گردد. در این مرحله هر دانشگاه راساً با متقاضیان خود جهت هماهنگی بعدی تماس خواهد گرفت.

4

آیا دانشجویان می‌توانند در فراخوان شرکت کنند؟

تنها دانشجویانی که قادرند مدرک خود را تا پایان فراخوان اخذ کنند می‌توانند در فراخوان شرکت نمایند.

7

تصاویر پرسنلی و شناسنامه و کارت ملی بارگذاری نمی‌شود؟

لطفا با مرورگری غیر از اینترنت اکسپلورر مجدداً امتحان کنید.

8

چگونه می‌توانم از وضعیت خود در فراخوان قبلی اطلاع حاصل کنم؟

 

در حال حاضر تنها راه موجود مراجعه به دانشگاه محل تقاضا می‌باشد.

 

10

در صورت ورود اشتباه اطلاعات ثبت نام نظیر نام، نام خانوادگی و آدرس پست الکترونیک چه باید کرد؟

 

در صورتی که درخواست تصحیح چنین اطلاعاتی را دارید نیاز است که از طریق قسمت پیام سامانه درخواست خود را با مسئولین در میان بگذارید. در این رابطه لازم است نام و نام خانوادگی، شماره ملی و شماره تماس خود را نیز در پیام ارسالی درج  کنید.

11

آدرس دقیق سامانه نور رضوی جهت شرکت در فراخوان شهریور 94 چیست؟

 

با مراجعه به آدرس www.mjazb.ir و کلیک بر روی اطلاعیه فراخوان شهریور 94 وارد صفحه‌ای می‌شوید که حاوی سه لینک مهم به قرار زیر است:

1)فهرست اعلام نیاز دانشگاهها

2)مشاهده راهنمای سامانه

3)ورود به سامانه نور رضوی

 

12

با سلام. هنگامی که وارد سامانه می‌شوم صفحات را ناقص می‌بینم. راهنمایی کنید مشکل چگونه حل می‌شود؟

 

جهت کارکرد صحیح سامانه حتما از مرورگر فایرفاکس یا گوگل کروم استفاده کنید.

 

13

هنگام ورود به سامانه در زمان ثبت اطلاعات شخصی تنها صفحه اطلاعات هویتی دارای دکمه ثبت است. این دکمه در صفحات بعدی موجود نیست. علت چیست؟

 

به منظور وارد نمودن اطلاعات لازم است به ترتیب موجود در سامانه عمل شود. بدیهی است تا مرحله قبلی کامل نگردد سامانه از ورود اطلاعات مرحله بعدی جلوگیری می‌کند.

 

14

با رمز عبور و کلمه کاربری در سامانه قبلی می‌توان وارد سامانه نور رضوی شد؟

کلمه کاربری همان کد ملی است. ولی رمز عبور به مقدار 4 رقم آخر کد ملی تغییر یافته است.

 

15

چگونه رمز عبور خود را بازیابی نمایم؟

به دو روش می‌توان عمل نمود. روش اول: لازم است با مراجعه به آدرس

www.mjazb.ir و کلیک بر روی بازیابی رمز عبور وارد صفحه جدید شد. در پایین صفحه آدرسی جهت تعویض اطلاعات آمده که کاربران با کمک آن قادرند درخواست خود را به سامانه ارسال کنند. روش دوم مراجعه به آدرس www.mjazb.ir/change و ثبت درخواست تغییر است. لازم به توضیح است این فرآیند بسته به حجم تقاضا می‌تواند زمانبر باشد.



برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

سلام

1- اعضای دارای مدرک کارشناسی ارشد  در فراخوان جذب هیئت علمی دانشگاها  ثبت نام کنند. (پیامک زده شد)

2- تولد دو نوزاد در ماه مهر به فاصله  3 روز  موجب برکت فراوان است . این اتفاق مبارک را به خانواده حداد و حسین پور تبریک عرض میکنیم  . 

هدیه ای ناقابل از طرف صندوق برای نوزادان تهیه شد  

همچنین به خانواده حداد به خاطر تولد دومین فرزند بعد حدود 1 سال نیم هدیه ای جداگانه به مبلغ  یک میلیون تومان  اهدا شد .

3- جشن عقد  5 نفر از براردان  محمدی، سیدی_ کاویان -نیکزاد -چمنی   در ایام غدیر برگزار میشود . حضور همه اعضا ممکن است .

4-خلاصه نویسی و دفاتر تدبر در قران از همه گروه دریافت شد .


امام صادق



برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |
مطالعه این مطلب به همگان توصیه میشود 

، هدف اصلی این تحقیق وارسی و آزمون این فرضیه است که بالا رفتن سن ازدواج باعث افزایش نرخ انحرافات اخلاقی و بی بند و باری های جنسی در میان جوانان شده است. بدین منظور، ابتدا باید نشان دهیم که سن ازدواج در دهه های اخیر افزایش یافته است. اولین گام، تعریف شاخصی برای اندازه گیری سن ازدواج است و گام بعدی، تعیین هنجار در این زمینه; چرا که صرف نشان دادن افزایش یا کاهش سن ازدواج بدون تعیین هنجار، معنای خاصی در برنخواهد داشت.
تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |




* کید دشمن را هرگز از نظر دور مدارید. غفلت ما برای دشمنان ما فرصت‌‌آفرین است. درس علی(علیه‌‌السّلام) به ما این است که: «من نام لم ینم عنه»
اجلاس جهانی علما و بیداری اسلامی ۹۲/۰۲/۰۹
 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

دختران شعیب پیغمبر (ع )


مادر موسى تحت مراقبت ((آسیه )) زن فرعون و در کاخ پرشکوه و مجلل او، موسى را شیر مى داد و مى پرورانید، بدون اینکه فرعون و آسیه بدانند، این دایه مهربان ، کسى جز مادر طفل شیرخوار نیست ! مادر و خواهر موسى که در ظاهر پرستار پسر خوانده آسیه و فرعون یعنى ((موسى )) بودند، آزادانه به کاخ خداى خدایان (فرعون ) آمد و رفت داشتند و از فرزند و برادر خود مراقبت به عمل مى آوردند.

 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

سازندگی هاى ازدواج
وقتى نهادى مانند خانواده قداست یافت ، کمک به پى ریزى آن نیز مقدس خواهد بود، چه از سوى خود دختر و پسر باشد، که حاضر شوند دوش خود را زیر بار مسؤ ولیت خانواده قرار دهند، چه از سوى پدر و مادر باشد، و چه از سوى بستگان ، آشنایان و نیکوکارانى که به هر نحوى در شکل گیرى یک زندگى مشترک و بر پایى این خیمه عفاف و ایجاد تسهیلات آن بکوشند و همکارى کنند
. تاءثیرات مثبت ازدواج را مى توان این گونه برشمرد:
-----------------
تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |
الان پنجاه درصد به بالای فساد اخلاقی ما زیر سر تجرّد و عذوبت است. خیال نکنید این بی‌بند و باریها و رفیق بازیها چیز ساده‌ایست. در پیش مردم ساده شده و الاّ قرآن گناهش را در سر حد زنا می‌داند. قرآن در این باره می‌فرماید اگر پسری رفیق نامحرم داشته باشد یا دختری یا زنی رفیق نامحرم داشته باشد، این شایسته نیست و بی‌بند و بار و بی‌عفت است. بعد قرآن می‌فرماید زن شایسته اینست که یکی (غیر مسافحات) و یکی هم (غیر متخذّی اخدان). زن شایسته و مرد شایسته آنست که زنا نمی‌کند و زنا نمی‌دهد و رفیق اجنبی و نامحرم هم ندارد و پنجاه درصد فساد اخلاقیها زیر سر این فساد اخلاقی است.
اگر به گفتۀ پیغمبر عمل می‌شد، ما دختر بی‌شوهر که موقع ازدواجش باشد،‌و پسر بی زن که موقع ازدواجش باشد، در جامعه نداشتیم، الان پنجاه درصد این فساد اخلاقی را نداشتیم. به عبارت دیگر اگر ما زود برای جوانها تشکل خانه و خانواده می‌کردیم، فساد اخلاقی خود به خود رفع می‌شد و لاأقل پنجاه درصد به بالا رفع می‌شد و قرآن می‌فرماید این وظیفه فقط برای پدر و مادر نیست. پدر و مادر مقدمند و معلوم است پدر و مادر هرچه زودتر باید دخترشان را شوهر دهند و پسرشان را زن دهند. از این خرافتهایی هم که جلو آمده، نترسند و پا روی این خرافتها بگذارند و نگذارند دختر در خانه بماند و پسر بی‌زن بماند و اگر پدر و مادر نمی‌توانند و نمی‌کنند، همۀ مردم این کار را بکنند. در آیۀ (وَ اَنْکِحُوا آلْاَیامی مِنْکُمْ وَ الصّالِحینَ مِنْ عِبادِکُمْ وَ اِمائِکُمْ اِنْ یَکُونُوا فُقَراءَ  یُغْنِهِمُ اللهُ مِنْ فَضْلِهِ) روی سخت اول با پدر و مادرها و بعد با همۀ مردم است. یعنی همۀ مردم همینطور که وظیفه دارند نماز بخوانند، وظیفه دارند روزه بگیرند، وظیفه دارند خمس دهند و به مستمندان کمک کنند، وظیفۀ سنگین دارند که دخترها را شوهر دهند و پسرها را زن دهند.((آیت الله مظاهری))


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |
واحد صوت  و جمع اوری اناشید مراسمات عقد ، عروسی و  جمع های  مومنانه ی دوستانه :


متن عربی و ترجمه 
أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماست

قبل منامی مرَّ ببالی وَحْیُ سؤال
پیش از خوابم سؤالی به ذهنم خطور کرد
لو أنّ لعمری میزانًا، ما المکیال؟
اگر زندگی‌ام ترازوی سنجشی داشت، پیمانه‌اش چه بود؟
أیُقاسُ العمرُ بأیامٍ أَمْ أعوام؟
آیا زندگی با روزها سنجیده می‌شود یا سال‌ها؟
فتأمّلتُ، جلستُ أفکّرُ فیما یُذکر حینَ یُقال
پس با خودم اندیشیدم، نشستم در مورد چیزهایی که (مردم) صحبت می‌کنند فکر کردم؛ زمانی که گفته می‌شود
:رَحِمَ الله فلان
خداوند فلانی را بیامرزد
کانَ و کانَ و کان
این چنین بود ، این چنین بود و این چنین بود
لن تُذکرَ إلاّ الأعمال
به جز اعمال هرگز از چیز دیگری یاد نمی‌شود

أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماستو
 بها سَمَتْ أسماؤُنا
و به وسیله‌ی آن (اعمال)، نام‌های ما بلند و متعالی شد
نمضی و تبقى هاهنا
ما خود (از این دنیا) می‌رویم و اعمال ما اینجا باقی می‌ماند
أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماست
و بها سَمَتْ أسماؤُنا
و به وسیله‌ی آن (اعمال)، نام‌های ما بلند و متعالی شد
نمضی و تبقى هاهنا آثارُنا
ما خود (از این دنیا) می‌رویم و آثار و نتایج ما همین‌جا باقی می‌ماند
لن أنتظرَ الفرصة َحتى ترأَفَ بی
هرگز منتظر فرصت نمی‌مانم تا به من ترحّم و دلسوزی کند
بل أَصنعُها بالإصرارِ الملتهِبِ
بلکه با عزمی جدی و پولادین آن را می‌سازم
لن أَقضیَ وقتی باللَّومِ و بالعَتَبِ
زمانم را هرگز به ملامت و سرزنش کردن نمی‌گذرانم

فکثیرٌ مرُّوا و قلیلٌ ممَّن ذُکروا حینَ یُقال
پس افراد بسیاری (از دنیا) رفتند و انسان‌های کمی بودند که یادشان بر سر زبان‌ها باقی ماند؛ زمانی که گفته می شود:
رَحِمَ الله فلان
خداوند فلانی را بیامرزد
کانَ و کانَ و کان
این چنین بود ، این چنین بود و این چنین بود
لن تُذکرَ إلاّ الأعمال
به جز اعمال هرگز از چیز دیگری یاد نمی‌شود
أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماست
و بها سَمَتْ أسماؤُنا
و به وسیله‌ی آن (اعمال)، نام‌های ما بلند و متعالی شد
نمضی و تبقى هاهنا
ما خود (از این دنیا) می‌رویم و اعمال ما اینجا باقی می‌ماند
أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماست
و بها سَمَتْ أسماؤُنا
و به وسیله‌ی آن (اعمال)، نام‌های ما بلند و متعالی شد
نمضی و تبقى هاهنا آثارنا
ما خود (از این دنیا) می‌رویم و آثار و نتایج ما همین‌جا باقی می‌ماند

ما أجملَ أن تحیا عمرًا غالٍ و ثمینْ
چه زیباست که زندگیِ گرانبها و ارزشمندی را برای خودت بسازی
بعطائِکَ تَسْمو أیّامُکَ تَزْدانُ سنینْ
با بذل و بخشش تو، روزهایت ارزشمند و سال‌هایت زیبا و آراسته می‌شود
لا تَسَلْ الأیامَ متى أبدأُ بالتغییرْ
از روزها نپرس که چه زمان تغییر و تحول را آغاز کنم
 فخیرُ الوقتِ الآنَ یحینْ
همین حالا، همین حالا، بهترین وقت است، همین حالا زمانش فرا رسیده است

بادِرْ واستَبِقْ الخیرَ
شتاب کن و در انجام کار خیر پیشی بگیر
ستَسعدُ ذاک یقینْ
بی گمان به سعادت و خوشبختی خواهی رسید

أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماست
و بها سَمَتْ أسماؤُنا
و به وسیله‌ی آن (اعمال)، نام‌های ما بلند و متعالی شد
نمضی و تبقى هاهنا
ما خود (از این دنیا) می‌رویم و اعمال ما اینجا باقی می‌ماند
أعمارُنا أعمالُنا
زندگی‌های ما اعمال و کردار ماست
و بها سَمَتْ أسماؤُنا
و به وسیله‌ی آن (اعمال)، نام‌های ما بلند و متعالی شد
نمضی و تبقى هاهنا آثارُنا
ما خود (از این دنیا) می‌رویم و اعمال ما اینجا باقی می‌ماند

برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

برنامه محرم گروه مطالعاتی :


1-شرکت در  عزاداری ها  و همچنین خلوت با خود 

2-در خانه  به همراه  همسر و فرزند  و یا برای برادر  و خواهر و  پدر و مادر   مجلس ذکر مصیبت و  ذکر فضائل اهل بیت و امام حسین علیه السلام برگزار شود.

3-حالات  و رفتار و پوشش ظاهری و ... مناسب با ایام حزن  اهل بیت علیهم السلام باشد .

4-مطالعه کتاب معرفی شده بخصص جلد دوم بخش سیر تاریخی عزاداری برای امام حسین علیه السلام و  پرسش و پاسخ های عاشورایی

5-این کتاب ها:

بوی سیب-شرح زیارت عاشورا –محمد جواد حاج علی اکبر

شرح موضوعی زیارت عاشورا با توضیح واژه های کلیدی-روح الله بیدرام حوزه علمیه اصفهان

------------------------------------

برنامه هر روز :


زیارت عاشورا  -

توسل به ائمه اطهار

- مناجات  با پروردگار (هر چه میخوهد دل تنگت بگو ) --

شرکت در مجالس عزاداری عمومی --

  به تنهایی نیز مجلس عزا بگیریم

-   تمام هم و غم در ماه محرم بخصوص دهه اول این باشد که   از غذا ، خواب و کارهای روزمره بکاهیم .

بخصوص در عاشورا تا عصر عاشورا سعی کنیم زیاد غذا نخوریم  ، نخندیم ، لباس  نو  نپو.شیم .

. حد اقل مانند کسی باشیم که پدرش را از دست داده در ان روز ایا به فکر لباس و خوراک است ؟؟؟؟






برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

.


در شب سوّم ربیع الثّانى یکهزار و چهارصد و دوازده هجریّه قمریّه، أخ الزّوجه حقیر: حجّة الاسلام آقاى حاج سیّد حسن معین شیرازى دامت‏ معالیه در بنده منزل در مشهد مقدّس بودند، و خواب جالبى را نقل نمودند که ذکرش مقرون به لطف است:

معمولًا در طهران، هر واعظى را که براى یک دهه براى منبر رفتن در مجلسى دعوت میکردند، در شب آخر وى را براى همان دهه از سال دیگر نیز دعوت مى‏نمودند. در آخرین سالى که مرحوم دُرّى در قید حیات بود، یکشب از دهه محرّم (شب هشتم یا نهم) جوانى از ایشان قبل از منبر سوال میکند که: مراد از این شعر چیست:؟

مرید پیر مغانم ز من مرنج اى شیخ             چرا که وعده تو کردىّ و او بجا آورد

(دیوان حافظ)

مرحوم درّى میگوید: جواب این سوال را در بالاى منبر میدهم تا براى همه قابل استفاده باشد.

ایشان در فراز منبر از قضیّه نهى آدم أبو البشر از خوردن گندم، و داستان نان جوین خوردن أمیر المؤمنین علیه السّلام را در تمام مدّت درازاى عمر بیان مى‏نماید، و حتّى اینکه آنحضرت در تمام مدّت عمر ابداً نان گندم نخورد و از نان جوین سیر نشد و سپس میگوید:

مراد از شیخ در این بیت، حضرت آدم على نبیّنا و آله و علیه السّلام است‏ که وعده نخوردن از شجره گندم را در بهشت داد ولى به آن وفا نکرد و از امر خداوند سرپیچى نمود و گندم را تناول کرد. و مراد از پیر مغان حضرت أمیر المؤمنین علیه السّلام است که در تمام مدّت عمر نان گندم نخورد، و وعده عدم تناول از شجره گندم را او ادا کرده و به اتمام رسانید.

این مجموع تفسیر این بیت بود که وى بر سر منبر شرح داد و منبرش را خاتمه داد.

قبل از پایان سال، مرحوم درّى فوت میکند؛ و لهذا در سال بعد، در دهه محرّم در آن مجلس مَدعُوّى که باید حضور داشته باشد، نمى‏تواند شرکت نماید.

درست در سال بعد در دهه محرّم در همان شبى که این جوان سوال را از مرحوم درّى میکند، وى را در خواب مى‏بیند که: مرحوم درّى به نزد او آمد و گفت: اى جوان! تو در سال قبل در چنین شبى از من معنى این بیت را پرسیدى و من آنطور پاسخ گفتم. امّا چون بدین عالم آمده‏ام، معنى آن، طور دیگرى براى من منکشف شده است:

مراد از شیخ حضرت إبراهیم علیه السّلام است، و مراد از پیر مغان حضرت سیّد الشّهداء علیه السّلام؛ و مراد از وعده، ذبح فرزند است که حضرت إبراهیم بدان امر خداوند وعده وفا داد، امّا حقیقت وفا را حضرت أبا عبد الله الحسین علیه السّلام در کربلا به ذبح فرزندش حضرت علىّ أکبر علیه السّلام انجام داد.


فرداى آن شب، این جوان در آن مجلس معمولى همه ساله مرحوم درّى مى‏آید و این خواب خود را بیان میکند. و معلوم است که با بیان این خواب چه انقلابى در مجلس روى داده است.

منبع: کتاب روح مجرد، ص : 482 تالیف علامه طهرانی ره

---------------------------------



برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

مراقبات ماه محرم



 

[ادامه مطلب را در اینجا بخوانید ...]
برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |


پیروان واقعی امام حسین چه کسانی هستند ؟؟



در این تونل های پیچ در پیچ تعداد زیادی از موشک های دوربرد -که در این تصاویر موشک «قدر» است - دیده می شود.

موشک قدر ازجمله موشک های بالستیک و دوربرد سپاه است که در ۲ نوع F و H تا کنون ارائه شده که نمونه اول، ۲هزار و نمونه دوم ۱۷۰۰ کیلومتر برد دارد.


موشک «سجیل» نیز از دیگر موشک‌های مهم و بالستیک سپاه با برد ۲هزار کیلومتر است.

البته سردار حاجی زاده در خلال این بازدید گفته است که موشک های دوربرد نسل جدید سپاه از سپاه آینده جایگزین نسل های قبلی خواهد شد.

وی همچنین گفته است که نیروی هوافضای سپاه در کمتر شهری هست که پایگاه موشکی نداشته باشد.

بنا بر آنچه اعلام شده، برخی از این تونل ها در اعماق ۵۰۰ متری در زیر کوههای بلند حفر شده‌اند.


------------------

نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای اولین بار اجازه تصویربرداری از تونل‌های زیرزمینی سپاه که موشک های بالستیک دوربرد در آن نگهداری می شوند را صادر و صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز فیلم آن را پخش کرد.
----------------------------------------
                  


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |
تشویق جوانان به ازدواج و ارزش و پاداش میانجیگری در این کار خیر

امام صادق (ع) فرمود: جوانی از انصار نزد رسول خدا(ص) آمد و از نیازمندی خود نزد وی شکایت کرد. آن حضرت به وی فرمود: ازدواج کن. پس جوان [در فرصت دیگر] گفت: من [ازدواج نکرده] شرم دارم نزد پیامبر(ص) بروم. پس مردی از انصار به وی پیشنهاد ازدواج داد و گفت: دختری زیبارو دارم؛ آن‌گاه وی را به ازدواج آن پسر درآورد و پس از این ازدواج خدا روزی جوان را گسترش داد و نزد پیامبر(ص) آمد و وی را از حال خود باخبر ساخت. رسول خدا(ص)فرمود: ای گروه جوانان! بر شما باد به همسر گزیدن.
چنان که امام باقر (ع) پس از ترغیب مردی به همسرگزینی و بیان برخی از آثار آن، به نقل از رسول خدا(ص) فرمود: همسر برگزینید که مایه افزایش روزی شماست.
شایسته است مسلمانان در انجام کار خیر و برآوردن حاجت دیگران، وساطت کرده و مشکلات آنان را حل کنند. رسول خدا(ص) فرمود: بهترین مردم کسی است که به مردم سود برساند، آنان را به هم نزدیک کند و در امر خیر، آن‌ها را یاری کند.
امیرمومنان (ع) می‌فرماید: بهترین شفاعت آن است که میان دو نفر در ازدواج میانجیگری کنی تا خدا آن دو را گرد هم آورد.
پاداش وساطت در ازدواج بهره‌مندی از لطف خدا در قیامت: امام صادق (ع) فرمود: هر کس زمینه ازدواج مجردی را فراهم کند، از کسانی است که خدا در روز قیامت به او نگاه [لطف‌آمیز] می‌کند.
ازدواج با همسران بهشتی: رسول خدا(ص) فرمود: هر کس در ازدواج حلالی بین دو نفر اقدام کند تا اینکه خدا آن دو را گرد هم آورد، خدا در روز قیامت همسری از حورعین به ازدواج او در‌آورد. --------------------------------------------------------------
منبع: کتاب مفاتیح الحیات،حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی         

برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |
روز گذشته یک شهرک نشین صهیونیست در حالی که در ورودی اردوگاه الفوار در الخلیل به ماشین فلسطینی ها حمله ور می شد، توسط راننده فلسطینی یک کامیون مورد حمله قرار گرفت و در زیر چرخ های آن به هلاکت رسید.

به گفته شاهدان عینی، این شهرک نشین که با در دست داشتن چماق به سرنشینان فلسطینی در خودروهای عبوری از ورودی اردوگاه «الفوار» حمله می کرد، خشم راننده فلسطینی کامیون را برانگیخت و راین راننده  با زیر گرفتن این شهرک نشین وی را به قتل رساند و بعد از آن خود را به مأموران پلیس فلسطین تحویل داد.

الله اکبر 

اسلام پیروز است 

(تصاویر) زیرگرفتن چماقدار اسرائیلی با کامیون

(تصاویر) زیرگرفتن چماقدار اسرائیلی با کامیون

(تصاویر) زیرگرفتن چماقدار اسرائیلی با کامیون

(تصاویر) زیرگرفتن چماقدار اسرائیلی با کامیون


مرگ بر اسرائیل 

مرگ بر امریکا 


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

حاشیه های حضور رهبر انقلاب در منزل سردار شهید همدانی


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

گلادیاتورها دسته‌ای از بردگان و جنگجویان حرفه‌ای بودند که با یکدیگر و گاهی با حیوانات درنده می جنگیدند تا موجبات تفریح تماشاگران را فراهم آورند. این پیکارها که گاه به مرگ ایشان می‌انجامید در میدانگاه‌های ویژه‌ای در بسیاری از شهرهای امپراتوری روم اجرا می‌شد. آنان نه فقط حقوق فردی و اجتماعی خویش، بلکه حتی زندگی خود را با ظاهر شدن در صحنه این نبردها در معرض خطر قرار می‌دادند.

اغلب گلادیاتورها، به عنوان برده، خوار و خفیف شمرده می‌شدند؛ تحت شرایطی دشوار تأدیب می‌گردیدند و از نظر اجتماعی به حاشیه رانده شده بودند. آنان همواره تحت تبعیضات نژادی قرار می‌گرفتند و عموماً به مرگ محکوم بودند. با این وجود، نه فقط در زمان انجام نبرد، بلکه در حال مرگ نیز مورد تحسین تماشاچیان قرار داشتند...

... روضه خوان بر فراز منبر ناله می زند: شاهزاده ای که هنگام زیارت قبر مادر، به دستور مولی، شمعها برایش خاموش می شد؛ کسی جلو می افتاد تا نامحرمی او را نبیند و غیرت برادران را حمایل می کرد تا از کوچکترین بی حرمتی در امان باشد؛ عصر عاشورا، یکه و تنها میان حرامیان بود... شاهزاده ای که هنگام خروج از مدینه، برادران و برادر زادگان، نگهبان حریمش بودند و برای سوار شدن بر مرکب، زانو می گرفتند؛ عصر عاشورا، یکه و تنها میان حرامیان بود...

... تلویزیون فیلمی نشان می دهد که قهرمانش خانمی است اسلحه به دست، بزن بهادر و البته در دقایقی از فیلم، اسیر دست دشمنان. خانمی که در بیشتر صحنه ها خوار و خفیف می شود؛ از بیشتر حقوق اجتماعی و فردی محروم است و بسیاری خواهان مرگ او هستند. قهرمانی که نه حریمی دارد و نه برادران با غیرتی. خانمی که البته موجبات تفریح تماشاچیان را فراهم می کند و مورد تحسین آنان است...

 

و دختران ما، قهرمانانشان گلادیاتور رومی است، نه شاهزاده اسلامی. آنان ترجیح می دهند برای درس خواندن و شاغل بودن و در یک کلام، حضور اجتماعی داشتن؛ از نگاه ناپاک شاگرد اتوبوس و متلک پرانی همکلاسی سبک مغز گرفته تا توهین های ارباب رجوع و مافوق را بر خود هموار کنند تا مادری نباشند که در خانه مانده است. آنان ترجیح می دهند گلادیاتوری باشند در میان حرامیان؛ تا شاهزاده ای در میان خویشان.

و البته ایراد در این است که ما گلادیاتورها را تحسین می کنیم و شاهزادگان را افراد ضعیف می شمریم.

وبلاگ منبر دیجیتال


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

موضوع جلسه گروه ها  (مربوط به گروه)

استفاده از شبکه های اجتماعی  برای ارتباط اعضا ،  آری یا نه؟

فوائد و مضرات ان را بررسی کنید .

در بررسی این مورد همه جوانب را در نظر بگیرید .(تحصیل،شغل،فرزند،خانواده، اخلاق و..)




برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

خاطره زیبایى را خود استاد تعریف مى‌کرد: در روزهاى اول انقلاب که تبلیغات چپ (کمونیست‌ها) بچه‌هایى را جذب کرده بود، با یکى از همین‌ها برخورد کردم. احوالش را پرسیدم و او که مدافعى از خدا و مذهب دیده بود، عقده خالى کرد که: مذهبى‌ها چه مى‌گویند؟ خدا و این افکار ایدآلیستى چیست؟ واقعیت، ماده است و قانون‌مندى‌هاى آن! و در همین گیر و دار سخنرانى پرشور مادى گرایى، زنى رد شد و او چنان او را با نگاه بدرقه کرد که گویى عزیزى را!

از زندگى خصوصى‌اش پرسیدم که: ازدواج کرده‌اى؟ گفت: اى بابا، کسى به فکر ما نیست... و گذشتیم.

پدرش را دیدم و به او گفتم: اگر مى‌خواهى پسرت به اسم روشنفکرى راهى ناپاک را طى نکند، برایش زن بگیر! و پدر مشکل را فهمید و اقدام کرد.

جالب بود که روزى دیگر او را در همان حوالى دیدم. حلقه‌اى به انگشتش بود و معلوم بود ازدواج او روبراه شده است. گفتگو از اوضاع و گروه‌ها شد. دوباره به سادگى وارد افکار مادى‌گرى و کمونیست‌ها شد، اما از جبهه‌اى دیگر. مى‌گفت و محکم هم مى‌گفت که: این ماتریالیست‌ها چه مى‌گویند؟! ماده چگونه مى‌تواند این همه تنوع و توجه بیافریند؟ خدا در همه چیز آشکار است!

ازدواج و رهایى از شهوات کارش را کرده بود.

و به همین دلیل بود که استاد در برخوردهاى اولیه، سخن را به ازدواج مى‌کشاند و در پاسخ به علت آن مى‌فرمود: اگر کاسه آلوده باشد، شیر تازه را مى‌گنداند. اگر از اسارت‌ها آزاد نشوى، فکرت و به طور حتم انتخابت هم تحت‌الشعاع آن خواهد بود.

                    


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

پورتال موسسه بهداشت معنوی


مرحله اول: فکر دینی

1) کتاب احیاء فکر دینی (کل کتاب)

2) کتاب ده گفتار (بخش احیاء تفکر دینی)

3) پیرامون انقلاب اسلامی (بخش آزادی عقیده)

4) پیرامون جمهوری اسلامی (بخش آزادی عقیده)

 

مرحله سوم: امام شناسی

1) کتاب سیره ائمه (به جز بخش عدل کلی)

2) کتاب امامت و رهبری(بخش امامت و بیان دین بعد از پیامبر)

 

1) کتاب خاتمیت بخش­های علم و عقل جانشینی نبوت تبلیغی تعلیمات اسلام و هدف­های پایان ناپذیر

 

مرحله پنجم: خداشناسی

1) کتاب توحید (بخش مقدمه(

2) کتاب توحید (بخش آخر؛ توحید و مسئله شرور)

سال سوم:

مرحله ششم: رشد و تربیت

1) گفتارهای معنوی (بزرگی و بزرگواری روح / هجرت و جهاد)

2) کتاب جهان بینی اسلامی ـ انسان و ایمان ـ بخش ایمان مذهبی

3) علل گرایش به مادیگری:

مقدمه کتاب

محیط اجتماعی و اخلاقی نا مناسب

4) فلسفه اخلاق

کرامت نفس محور اخلاقی اسلامی

خود و ناخود

بحران­های معنوی و اخلاق درعصر حاضر

5) انسان کامل

عیوب روحی و روانی انسان

لزوم هماهنگی در رشد

درد خداجویی در انسان

نقد و بررسی مکتب عرفان (2)

بررسی مکتب قدرت (2)

6) کتاب تعلیم و تربیت:

پرورش عقل

تربیت عفلانی انسان

پرورش استعدادها

مسئله عادت

حدیث علی (ع) و نظریه نسبیت

پیوند عبادت با برنامه­های تربیتی

توسعه خودی

پرورش جسم و پرورش استعداد عقلانی

عوامل تربیت (تقویب اراده، عبادت)

عوامل تربیت (محبت، تقویت ....)

عوامل تربیت (تفکر، محبت اولیاء و ...)

عوامل تربیت (کار)

 

مرحله هشتم: قرآن شناسی

1) آشنایی با قرآن ج1

مقدمه

شناخت تحلیلی قرآن

2) آشنایی با قرآن ج 4 (کامل)

3) کتاب خاتمیت (استعداد پایان ناپذیر قرآن و سنت)

 

مرحله نهم: نهج البلاغه شناسی

1) کتاب سیری در نهج البلاغه (بخش ششم  زهد اسلامی و رهبانیت مسیحی)

 

مرحله دهم: سیاسی ـ اجتماعی

1) کتاب نهضت­های اسلامی ( بخش نهضت اسلامی ایران)

2) پیرامون انقلاب اسلامی (آینده انقلاب ایران)

3) قیام و انقلاب مهدی (بخش شهید)

 

مرحله دوازدهم: زمان شناسی

1) اسلام و مقتضیات زمان ج1


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

تصاویر مهم 

تصاویر مهم 







برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

زنان صدر اسلام





برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |


دو دلیل مهم برای ازدواج نکردن و پاسخ به ان 

در یادداشت پیش رو که محمدصادق محمدی وفایی آنرا نگاشته، نویسنده از دو دلیل مهم جوانان برای ازدواج نکردن سخن رانده است و به عنوان یک شاهد عینی از فقر زمان ازدواجش چنین می‌نویسد: بنده که در سال 72 ازدواج کردم، دل فقر برایم می سوخت. با دویست وپنجاه هزارتومان ازدواج کردم که مبلغ بالایی از آن بدهی بود. وسایل منزلم را با پیکانی به قم آوردم (فقط فرشی 6متری و کمدی را با ماشینی دیگر فرستادم). بسیاری از لوازم منزل را نداشتیم و... مرغی را که می خریدیم یخچالی نداشتیم تا الباقی مرغ را در آن قرار دهیم به ناچار آن را به یخچال دوستی می سپاردم.

به گزارش بولتن نیوز، متن این یادداشت که به صورت اختصاصی در اختیار خبرنگار ما قرار گرفته به شرح زیر است: 

به اطرافم نگاه می کنم جوانانی را می بینم که سفیدی موی سرشان خودنمایی می کند. از آنان می پرسم چندسال دارید؟ می گویند 29،28، 30 و 33 و...!

چرا مجردید؟! مگر نمیدانید از نظر اسلام جوان چون میوه ای بر درخت است که اگر به وقت چیده نشود فاسد می شود؟

لبخند برلب می گوید سی و سه سال سن دارم. زیبایی طرف برایم بسیار مهم است. موردی مناسب نمی بینم!

برادرم!

ای کاش به مرتبه ای پایین تر از زیبایی رضایت می دادی تا اکنون دهمین سال ازدواجت راجشن می گرفتی.اگر این همه وسواس به خرج نمی دادی اکنون برای چندمین فرزند و چندمین سال جشن تولد فرزندانت را می گرفتی.

 ادامه مطلب
 جوانی دیگر، آهی سرد می کشد و می گوید مدرک فوق لیسانسم را گرفته ام، مورد تحصیل کرده مناسب سراغ دارم اما دلپسند خانواده ام نیست! بسیاری از جوانان هم دودلیل برای ازدواج نکردنشان ذکر می کنند:

دلیل اول: فقر اقتصادی
می­گویند: زندگی سرشار از رنج شده است. هزینه­ های زنده ماندن و زندگی بسیاربالا رفته است. چگونه ازدواج کنیم، در صورتی که برای ازدواج مسکن نیاز است. حداقل پول رهنی لازم است. جد و جهد دولت­ها هم درپرداخت مبلغی ناچیز تحت عنوان وام ازدواج خلاصه شده است و گرفتن آن وام نیز با دهها دردسر در آمیخته است! از لابه لای گفتار برخی از والدین نیز فهمیده می­شود چون پول جهیزیه ندارند هر خواستگاری را رد می­کنند!

جواب اول:
هرچند نمی توان به جوانان گفت هزینه زندگی بالا نیست. نمی­توان گفت پول رهن و اجاره ضرورتی ندارد. حتی نمی­توان گفت چند میلیون وام دولتیان ساده و بی­ دردسر گرفته می­شود. ولی می­ توان گفت خداوند راستگوترین است و هرگز خلف وعده نخواهد داشت.

اگر شخصی مورد اعتماد به جوانی بگوید ازدواج کردن از شما، و پرداخت هزینه از بنده، به یقین آن جوان به وعده او اعتماد می­کند، حال اگر خداوند صادق الوعد، وعده ی بی نیازی بدهد، آیا می توان به وعده او بی اعتماد بود؟!

در قرآن کریم آمده است:«وَاءَنکِحُواْ الاْیَمَى مِنکُمْ وَالصَّلِحِینَ مِنْ عِبَادِکُمْ وَإِمَآئِکُمْ إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ وَاللّهُ وَسِعٌ عَلِیمٌ»؛ پسران و دختران بى همسر و غلامان و کنیزان شایسته ى (ازدواج) خود را همسر دهید. (و از فقر نترسید که ) اگر تنگدست باشند، خداوند از فضل خود بى نیازشان مى گرداند. خداوند، گشایشگر داناست. (او از فقر و نیاز شما آگاه است وبر کفایت شما وعده داده است و در عمل به وعده اش قدرت دارد.» با توجه به این آیه شریفه پیامبراکرم (ص) فرموده اند: «اگر کسى به خاطر ترس از وجود اهل و عیال ازدواج را ترک کند پس به خدا بدگمان گردیده است...» البته در این که دولت اسلامی باید به فکر جوانان باشد و بسیاری از دلسوزی­هایش را صرف ازدواج و جوانان کند، تردیدی وجود ندارد.

دو دلیل مهم جوانان برای ازدواج نکردن و پاسخ آن

جواب دوم:
استفاده از تجربه دیگران خرد پسند است و همگان در هر موردی سعی می کنند از تجربه دیگران استفاده کنند. در همین جامعه و در میان همین مردم، بسیاری از ازدواج ها در زمانی انجام شده که زوجین در کویر فقر به سر می بردند اما بعد از ازدواج، زندگیشان دگرگون شد و از فقر به ساحل بی نیازی رسیدند.

بنده که در سال 72 ازدواج کردم، دل فقر برایم می سوخت. با دویست وپنجاه هزارتومان ازدواج کردم که مبلغ بالایی از آن بدهی بود. وسایل منزلم را با پیکانی به قم آوردم (فقط فرشی 6متری و کمدی را با ماشینی دیگر فرستادم). بسیاری از لوازم منزل را نداشتیم و... مرغی را که می خریدیم یخچالی نداشتیم تا الباقی مرغ را در آن قرار دهیم به ناچار آن را به یخچال دوستی می سپاردم.

هر چند ذهن مشغولی به بدهی سخت بود و طلب بقیه ی مرغ آسان نبود و مدتی ذهنم به بدهی های ازدواج مشغول بود ولی به لطف الهی بعد از مدتی فقر چشیدن، وعده خداوند نمایان شد و در زندگیمان هر روز گشایشی حاصل می شد. اکنون همه ذرات وجودم می گویند: ای جوانان با اعتماد به وعده ی الهی « إِن یَکُونُواْ فُقَرَآءَ یُغْنِهِمُ اللّهُ مِن فَضْلِهِ.» به سوی ازدواج بشتابید.

علاوه بر این جوانى به خدمت پیامبر اسلام (ص) رسید و از فقر مالى شکایت نمود. آن حضرت فرمود: « تُزَوِّج ، فَتَزَّوجَ فَوَسَّعَ عَلَیهِ.» ازدواج کن ، او هم ازدواج کرد و به گشایش­ هایى در زندگى نائل گشت. امام صادق(ع) نیز فرمودند:« الرَّزقُ مَعَ النِّساءِ وَالعَیالِ . روزى و رزق انسان با وجود زن و فرزندان افزایش پیدا مى­ کند.

ای کاش در این زمینه تحقیقی جامع صورت گیرد تا روشن شود، چند درصد از جوانان نسل های گذشته با جیب هایی سرشار از پول ازدواج کردند؟ چه تعدادی فقیر و نیازمند بودند ولی با توکل بر وعده الهی عروسی کردند و سپس بی نیاز شدند؟

البته در دنیا ماندن چه به صورت مجردی و چه متاهلی غم و رنج ها خاص خودش را دارد؛ زیرا قران کریم می فرماید:«انسان در رنج آفریده شده است».

از پیامبر اکرم(ص) نیز پرسیدند خداوند چه چیزی را خلق نکرده است؟ فرمود راحتی خالص آفریده نشده است.بنابراین مشکلات و رنج و مصیبت بوده و خواهد بود ولی مهم استقامت در مقابل مشکلات است .شکسپیر فرموده اند: «سعادتمند کسى است که به مشکلات و مصائب زندگى لبخند بزند.»

دو دلیل مهم جوانان برای ازدواج نکردن و پاسخ آن

دلیل دوم :
برخی از جوانان نا امیدانه حرف می زنند و می­گویند اخلاق و روحیات بسیاری از دخترها ،تغییر کرده است. بعضی از دخترها روحیه سازش ندارند فقط چند روز بعد از عروسی خواهان قطع ارتباط با پدر و مادر و دیگر بستگان هستند! برخی از آنها دوست پسر دارند و بعضی به حدی بد پوشش و بداخلاق شده­ اند که تا آخر مجرد ماندن بهتر از زندگی کردن با چنین دخترانی است.

آنان می گویند: شما در زمانی ازدواج کرده­اید که دختران ساده­ زیست و اهل زندگی کردن و قناعت پیشه و مقاوم در برابر سختی­ها بودند. چند درصد از دامادهای آن زمان به خاطر عدم پرداخت جهیزیه، زندانی شدند؟ اما اکنون سری به زندانها بزنید تا دریابید چه بسیارند جوانانی که زندانی جهیزیه­ اند!

دختران نیز از برخی پسران گله­ های مشابهی دارند و آنها را به بی وفایی و مرد زندگی نبودن و ... متهم می کنند. برخی از پدرها (دختران) نیز می­گویند بسیاری از پسران اهل زندگی نیستند. برخی­ها معتاد یا خلافکار هستند. جوانانی هم که دانشگاه رفته اند و مدرکی گرفته اند، شغلی ندارند.

نقد و جواب:
در این که در میان دختران و پسران ، ناپاکان و بی­ غیرت­هایی وجود دارد تردیدی نیست. بی­ غیرت بودن برخی­ها، از همان مراسم عروسیشان نیز آشکار است. زیرا همین بعض هستند که برای اقوام و دوستان کارت دعوت می فرستند و سپس عروسشان را به آرایشگاه می­برند بعد ازآرایش و آراسته شدن عروسشان، او را با لباسی زننده و سر و کله ای برهنه، دست در دست هم از جلوی انواع و اقسام دعوت شدگان (چشم پاکان و ناپاکان) رژه می روند!

راستی اگر شخصی چند روز بعد از مراسم عروسی به درب منزل این نوع از زوجین برود و به داماد بگوید الهی عروسیتان مبارک باشد بنده به علت مسافر بودن نتوانستم در مراسم جشنتان شرکت کنم و خانمتان را ببینم! اکنون به خانمتان بگویید تشریف بیاورند تا به او نگاهی بکنم، چه خواهد گفت؟ به یقین مخالفت خواهند کرد. پرسش این است چرا در مجلس جشن پوشش لازم نیست و نگاه کردن به هرتعداد آزاد است ولی اکنون ممنوع است؟ چرا از اول غیرتی نبودید؟!

دو دلیل مهم جوانان برای ازدواج نکردن و پاسخ آنعلاوه بر این، دختران نیز در این رابطه گله ها دارند آنان نیز می گویند برخی از پسران دوست دختر دارند و نمی از وفا در وجودشان دیده نمی شود. غیرت زندگی و گاه غیرت دینی هم ندارند.

از سویی هر چند در هر زمانی بعضی از دختران روحیه سازش ندارند و گاه بد پوشش نیز هستند. ولی بسیاری از دختران پاک و اهل زندگی هستند. باید رفت و تحقیق کرد و دختر اهل زندگی را پیدا کرد.

چگونه بعضی ها برای یافتن ماشینی بدون رنگ و با کیفیت پرسوجوهای لازم و دقت های کافی انجام می­دهند، و از کارشناس و ابزارپیشرفته برای فریب نخوردن استفاده می کنند ولی برای یافتن یاردائمی زندگی دقت های کافی و مشورتهای راهگشا طلب نمی کنند؟!

البته باید توجه داشت یکی از راههای انتخاب شدن، دیده شدن است با این حال عده ای، از دختران پاک و با حجاب کمتر خود را در معرض دید قرار می دهند. چه اشکالی دارد پاکان نیز در مجالس عمومی و با رعایت مسائل شرعی و عرفی، حضور داشته باشند؟

خاتم پیامبران فرموده اند: «اگر امید را از مادری که بچه شیر دهی دارد، بگیرند، هرگز به بچه شیرخوارش شیر نمی­دهد.» پس یادمان باشد هرگز ناامیدانه حرف نزنیم. البته برخی از عروسی ها روشمند انجام نمی شود به طلاق و عوارضات شوم دیگری مبتلا می شوند.

جامعه شناس شهیر «ویل دورانت» مى نویسد: «چون ازدواج زن و مرد در اجتماع جدید، به معناى صحیح صورت نمى گیرد; زیرا تنها بر اساس رابطه جنسى استوار است، نه بر مبناى احساس پدرى، از این رو به زودى به تباهى کشیده مى شود; چون چنین ازدواجهایى که فاقد همبستگى با همنوع و با زندگى است، به سرعت گسسته مى گردد و آنگاه زن و مرد که گویى دو جزء کاملاً جدا از همند، هر یک سر به گریبان خود فروبرده و در نتیجه، نوع دوستى که در عشق وجود دارد، به خود پرستى که بر اثر تحریک و فشار ماسکهاى دروغین پدید مى آید، مبدّل مى گردد. در این صورت، تمایل مرد که هر روز طعمه تازه اى مى یابد، به او باز مى گردد; چون دیگر آن انس که وجودش را، سبکبار و آرام مى کند، فاقد گشته و همسرش چیز تازه و جدیدى ماوراى آنچه تا کنون داشته و عرضه داشته، ندارد...»


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

لبیک یا خامنه ای 


امام خامنه ای:

مسئله‌ی جمعیّت را جدّی بگیرید؛ جمعیّت جوان کشور دارد کاهش پیدا میکند. یک جایی خواهیم رسید که دیگر قابل علاج نیست.





برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

فراگیری تکالیف شرعی و احکام اسلامی در زوایای مختلف زندگی ـ به ویژه اموری که همه روزه با آن سر و کار داریم ـ یک ضرورت و وظیفه دینی برای عمل است؛ عملی که ضامن سعادت، جلب رحمت الهی و کام‌یابی دنیوی و اخروی است. از این رو کاربرد روش‌های نو و جاذبه‌های نوشتاری و هنری در عرضة مسائل مورد نیاز، برای یادگیری «بایدها و نبایدهای عملی»، بیش از دیگر امور اهمیت دارد.

«مؤسسه فرهنگی ـ هنری اطلس تاریخ شیعه» با سپاس از تلاش‌های پژوهش‌‌گران محترم حوزه‌های علمیه و نظر به قابلیّت‌ فراوانی که پس از پیروزی انقلاب در گسترش احکام اسلامی پیش روست، برای کاستی‌‌زدایی از برخی نگاشته‌ها و روزآمد سازی شیوه نگارش و برخورداری از قالبی جذاب و بدیع، همراه با پاسخ به پرسش‌های نو پدید فقهی، از سال 1385 با تشکیل کانونی ویژه با نام «کانون نشر احکام» بر تدوین و تنظیم کتاب «رساله مصّور» و سایر تولیدات و محصولات نو در این حوزه همت گماشت.

مدیر گروه:

احسان نوروزی

گروه محققین :

محمد رضا عظیمیان

علی عباسی

هاتف

علیرضا محمدی نژاد

سید مرتضی حسینی

مرتضی کیان

 


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

آیت الله محمد تقی مصباح یزدی، امروز در دیدار با فرج الله سلحشور، کارگردان سریال یوسف پیامبر(ص)، با بیان این که من هیچ کاری سراغ ندارم که از عنایت حضرت معصومه حل نشود، خاطرنشان کرد: اگر توسل به حضرت داشته باشید ان شاء الله مشکلات برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به سخنی از مرحوم حضرت آیت الله بهجت در رابطه با تأثیرات فراوان تربت سید الشهدا(ع)، گفت: از ایشان شنیدم که گفتند خوردن هر روز صبح یک قاشق از ترکیب آب زمزم و تربت سید الشهدا(ع) بسیار شفا بخش است و هر دردی را مداوا می‌کند و شرط تأثیر گذاری آن، باور داشتن به شفا بخش بودن آن است.

 

رییس مؤسسه امام خمینی(ره) با بیان این که توسل به حضرت زهرا(س) و زیارت حضرت معصومه(س) برای رفع مشکلات بسیار مؤثر است، اظهار داشت: متأسفانه ما قدر حضرت معصومه(س) را نمی دانیم؛ من مطمئن هستم که ایشان برای شیعیان از هر مادری مهربان تر است و کسی در نزد خداوند از اهل بیت(ع) آبرومند تر نیست.

 

وی با اشاره به این که خدا دوست دارد که بنده‌اش به قضای او راضی باشد، خاطرنشان کرد: امیدوارم تلاشهای شما برای به تصویر کشیدن سبک زندگی اهل بیت(ع)مورد رضای خداوند قرار گیرد و برای شما تأثیرگذار باشد و ما هم برای شما دعا می‌کنیم که موفق باشید.

 

آیت الله مصباح یزدی یادآور شد: برای خدا کم و زیاد هیچ فرقی ندارد و اگر اراده کند که چیزی وجود داشته باشد آن چیز خواهد بود و این ما هستیم که نباید از رحمت الهی مایوس شویم


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |

مطالعه  پاییز در مورد ولایت فقیه و حکومت اسلامی  به نیمه خود رسیده است  .خلاصه نویسیهای هر کتاب و گزارش مباحثه های علمی هر گروه   به ایمیل فرستاده شود . 



دوستان طلبه دقت کنند که  کتاب صرف کاربردی  کشمیری  که 2 جلد میباشد   تهیه شده است .  (5 دوره دو جلدی تهیه شد)

برای تهیه کتاب با اقای نیکزاد تماس بگیرید  تشکر 


----------

واحد رصد  فعالیت مجازی خود را گسترش داده است  اعضایی  که خواستار همکاری   با واحد  هستند  ، اعلام آمادگی کنند .(شرایط:   اشنایی با  کامپیوتر در حد ماده 12 تبصره 3 بند اساسنامه )


-----------

جذب جدید اعضا تا  فروردین 95  ممکن نیست  . 


برچسب‌ها:

تاريخ : 21 آبان 1394برچسب:, | 15:34 | نویسنده : محمد حسین |
.: Weblog Themes By Bia2skin :.